UTELIV I ALTEA

ALTEA

TÅRNET I BENIDORM

Første uke i Spania var vi til Terra Mitica altså en av de største TIVOLI i Europa. Der var vi også på det høye tårnet og de var så fint!!!! Utsikten var helt simnsykt, du kan også se utsikten mot havet.

SHOPPING I ALICANTE

I går var jeg og Renate en tur til Alicante og shoppet etter jobben. Vi tok trammen og det tok ca. 1 time. Vi gikk på en kjøpesenter som ligge bare 5 min unna trammen. Det var ganske større enn forrige kjøpesenter vi var på sist. Det var 125 butikker til sammen men for meg er det alt for liten når jeg kommer nettop tilbake fra Bangkok kjøper senter som har over 500 butikker. Haha!!! Dere kjønner!! Men jeg fikk shoppet i går og har kost meg med og bruker litt penger.

VOLLEYBALL PÅ STRANDEN

Etter jobben var vi en tur til stranden med arbeidskolega fra Vistamar og spilt Volleyball. Han jeg jobbet med hadde med seg 3 av kompiser sine som også være med. Det var veldig moro og få endelig prøvd skikkelig Volleyball på stranda ( SAND ) det var bare absolutt deilig. Det var 2-2 så vi var uavgjort. Etter volleyball så va vi så slitne og fikk badet i stranden. Vannet var litt kjølig men veldig deilig. Kjempe rent vann. Neste torsdag blir det enda en volleyball på stranden igjen. Gleder meg.

TUR TIL ALICANTE

I dag reiser vi fra Vistamar til Alicante med buss og det tok ca. 30 minutter. Vi va til Castillo de santa barbara. Det ligger midt i sentrum og 2 min unna stranden. Det var litt slitsomt og kjørte bruker med rullerstolen opp ditt forgrunn av dårlig vei. Men heldigvis hadde de heis inni. Utsikten var helt fantastisk!!!!' WAW likzm. Jeg tok dessverre ikke med meg kamera men tok bilder fra mobil og fikk heller ikke og filmet mye heller. Været i dag var på 31 grader i Alicante, digg med varmen. Jeg må virkelig ditt igjen snart.

SPAIN WEEK 1 VIDEO

Finely Out!!  Beklager for mye at jeg har lovt mange av dokker og lagt ut video fra Spania uke 1 men det vært ikke som det planlagt. Forgrunn av innbruddet som skjeddet i forrige uke. Men nå er den her!!!!!! Egentlig jeg har flere videoer men dessverre ble min minekorte ødelagt så jeg har absolutt mistet endel gamle videoer og ny videoer. Lei meg.

UTSIKT AV VILLAJOYASA CITY

Eie

NATT CLUB I BENIDORM

I går kveld var vi tre til natt club i Benidorm for første gang!! Det var så sykt bra plass. Vi var på et bar at med stranden og drakk. Etter ca. 2-3 tiden var det enda mer liv på klubben, vi dans og koste oss. Det som var artig fra i går var at vi gikk rundt stranden for og sjekke flere plass og vi ble stoppet av folk som jobber i bæren og si at vi får gratis SHOOT hvis vi går inn. Vi gikk jo knn vi og fikk det vi ville ha og gå til neste plass hahahaha!! Det er jo gratis drikker likzm!! Why not xD. Bare elsker Benidorm <3

Inn

ALICANTE - SPANIA

I går var vi tre studenter til Alicante for og kjøpe lader for Mac Air og litt shopping. Fyyy det var så stressa fordi vi finner aldri et butikk der de selger lader for mac!!! Det var så dårlig!! Vi gikk rundt hele byen i går men det var kjempe artig og være der i Alicante for første gangen min. I dag skal vi til Benidorm !!

BADEVAKT PÅ JOBB - SPANIA

I dag på jobb var jeg badevakt for og passer på brukeren i Vistamar. Det var kjempe deilig vær i dag med 30?C varme grader ute. Jeg hadde glemt og ta med meg badebuksa i dag så det vært ingen bading til meg i dag. Vi som jobber her i vistamar får lov til og bade sammen med brukeren. Alle må ta med seg badeklær på jobb HVER DAG!! Det er kjempe bra ikke sant!! :) jeg har tatt noe bilder fra ute bassengen som dere kan se.

SOUTH KOREA DAY 3. VIDEO

God kveld. Beklager for at jeg har ikke lagt ut video av South Korea Day 3 før nå. Veldig opptatt i de siste. Beklager også at jeg ikke vært ferdig med video fra SPANIA. Kommer i neste uke.

BAR RESTAURANT / VISTAMAR

På fredag ble vi invitert av kolega våres og blir med ut på et bar restaurant som ligger bare 5-10 min unna Vistamar og leiligheten. Det var kjempe fint plass, rolig og ikke minst hav utsikt. Fikk ikke tatt så mye bilder av den kvelden. Vi var ca 12 stk tilsammen. Kjempe koselig.

NYDELIG VÆR I SPANIA

I dag våknet jeg veldig sent pågrunn av trøtthet og lathet. Dagen i dag er 30?C med sol og bare sol. Kjempe deilig. Har tenkt kanskje til Stranden med de to i dag men vi få se hva det blir. Vi venter på en som skal gi oss nøkle for vaskerommet men hun har ikke kommet enda. Veldig sent og er litt irritert av henne når hun sa at hun kommer om 5 min.

TACO

I går etter at politiet gikk så dro vi til butikken for og handle mat. Butikken er stengt i morgen og det er vel veldig lurt og handle mat. Vi hadde veldig lite mat hjemme så må full på. I går kveld lagde vi TACO hjemme og kose oss. Vi ønsker at det blir god stemning hjemme etter innbruddet. Deretter var det vannmelon til dessert. Mhm for en kveld. :)

BESØKT AV SPANSK POLITIET

I dag har vi vært på politistasjon 2 ganger og ordnet med noe papir som skal være med til forsikring. Deretter var det 2 av politimannen kom til leiligheten våres for og sjekke på balkongsdøra og kniven. Politiet har funnet ut at døra var ikke ødelagt men de komme seg inn for grunn av at døra var ikke låst. De tok med seg kniven og sjekke fingeravtrykk om de kanskje finner ut noe. I kveld bor vi fortsett samme leilighet. Dette kan blir en rar natt.

STJÅLET I NATT

I dag morgens våknet Kristin meg og ville viste meg noe. Da jeg kom opp til stuen i 2 etasje, så jeg at det var tydligvis en tyv som har vært inn t oss i går natt og stjalt. Veska te Renate va åpent og har ransakt veske til henne. De har stjalt Ipad, Iphone 5, veska, penger, hus nøkla, Mac lader til Kristin, Kamera til ( Renate ), Canon 600D og Visa korta mitt. Jeg var også sjokkert over at de hadde glemt og ta med seg en kniv som lo på spiserbordet på stua. Vi har observert rundt huset og sett at de kommet inn fra balkonsdøra. De tok kniven og river av døra. Bilder ser dere videre nedover. Vi har ringt til politiet men de finner ikke hvor vi er så vi fikk hjulper av 2 spanske persjoner som er venninne av en norsk som har leie dette leiligheten vi bor i nå. De tok med oss til politistasjonen og fikk snakket om dette. Oolitie kommer og sjå i løpet av og få noe timer. Vi kommer tilbake til leilighet igjen og spist frokost og slapper av. Vi har snakket mye om og flyttet til et nytt plass, men vi få se videre hva vi føler. Sjefen fra Vistamar spurte om vi ville heller flytte til Vistamar fra i kveld om vi ville. Men vi er veldig usikker. Det som e veldig ekkelt og tenkte var at begge dørene til Krsitin og Renate var åpent mens de sover!! Og stjalt kamera og iphonen.. Så skummelt er det ikke da og tenker på. Men heldigvis var jeg veldig flink til og stenge døra og legge store kofferten min foran døra. Hver gang folk åpne døra mi så hørte jeg jo selvfølgelig det at folk har vært her og åpna døra. Og jeg var kjempe glad for at de ikke fikk med seg alle viktig tingene mine som foreksempel : Mac Pro, andre Canon kamera min, Iphone, Louis Vuitton bag, Louis Vuitton brilla, Louis Vuitton lommebok og Gopro 3 kamera. Men det er jo selvfølgelig trist at de har stjalt min Canon 600D kamera min. Akkurat nå fikk vi en mann til og bytte alle dørnøkla. I kveld blir det sikkert veldig rart når vinskal legger oss. Men takk gud for at vi 3 er ikke skadet og heller eller ikke drept. I går natt dro vi hjem ca.00.50 fra et bar sammen med jobben. Og der var det helt sikkert på de har følt etter oss. ( pass på dere selv når dere er i utlandet og ikke minst passer godt på hverandre og ikke gå alene )

BESTE JOBBEN / STRAND

Idag på jobb var vi sammen med 4 brukeren til stranden i villajoyasa og badet. Plassen vi var ligge bare 5 min unna Vistamar. Vi var der fra 10.30 til 12.30 og været i dag er også 30?C. I kveld skal vi til et plass sammen med arbeidskolega våres og koser oss. Jeg vet ikke hva er det som skjer i kveld men spennende for det.

UTSIKT FRA LEILIGHET

God kveld. Akkurat nå har jeg og kristin lagde kveldsmat og spist sammen utenfor balkongen. Fantastisk utsikt vi har akkurat nå. I dag kommer det litt over sky men ikke er fortsett sol og varmen på 30 grader..

SPA PÅ STRANDEN

For 2 dager siden var vi til et strand at med leiligheta våres. Og der kose jeg meg med sola og varmen i over 30 grader!!!! Kristin tok varmt stein fra stranden bakk på ryggen min. Ahhh det var så deilig!

SHOPPING I BENIDORM

I kveld var jeg sammen med Benate til Benidorm og shoppet. Det blir ikke så mye shopping på meg enda men neste blir neste uke istenderfor. Her har jeg bilder fra i kveld fra Spania. HUSK VIDEO OM SPANIA KOMMER I HELGA !!!!!

STRANDEN - SPANIA

I dag har vi vært en tur ned til stranden for første gang sammen. Stranden ligger ca. 5 min unna leiligheten, ligger ikke langt i det hele tatt. Men det eneste som plages meg var at det er bare steina og ikke sand. Men vi skal til et annen plass i Spania der det er bare sand strand. Vi få se når det blir. Været i dag er bare helt nydelig på 32 grader med sooooooool. Og det blir vel i hele uka også. Bare elsker Spania allerede !!!! <3 Hver uke skal jeg legger ut en video av min uka til bloggen!!! hvor og hva jeg har gjort mens jeg er her i Spania i 3 måneder. Må følg med videre.

FISKE SPA I SPANIA

For 2 dager siden var vi på et kjøpersenter i Benidorm og der tok vi fiske spa ka det heter jeg vet ikke helt sikkert. Men det var kjempe deilig og hun som var ansatt der er veldi koselig og vi fikk 5 minutter ekstra for fiske spa. Mhm deilig, vi må tilbake ditt igjen! Har du prøv Fiske Spa før?

Før?

TIVOLI IGJEN - BENIDORM

I dag var vi på jobben for første dagen i Vistamar.  Deretter dro vi til Bernidorm på tivoliet der vi har vært i går. Vi fikk en til gratis billett til tivolien. Så dagen i dag har vi bare koste oss med varmen, sol og tivoliet. I morgen skal vi alle 3 jobber på seinvakt. I morgen skal vi til STRANDEN nær leiligheta våres. Gleder meg.!!!

TERRA MITICA - BENIDORM

I går var vi til den største tivolien i Benidorm som ligger ca 15 min fra Villajoyasa. Det var enormt svært ass!! Vi vr også på et badeland påenmåte. Kjempe fint temperatur i går på 30 grader. I dag skal vi også ditt engang til når vi er ferdig på første dagen på jobb fra Vistamar. Jippy.