SPANIA 3 - LAST VIDEO

Siste video fra Spania 3 er her. Åh.. får bare tårer av og ser på !!!!

NY VIDEO - SPANIA 2

NY VIDEO fra SPANIA er her !!!  Dette er min andre video eller 2 måned i Spania som jeg har vært der og jobbet. Må gjerne skriver en kommentar :)

VALENCIA DAY 2 - VIDEO

God kveld. Endelig ny video av Valencia Day 2.  Jeg og Kristin var på Delfine Show i Spania. Mange søte delfiner og dem er så smart !!!!

VALENCIA DAY 1 - VIDEO

Nå har jeg lagt ut en video fra Valencia Day 1. Vi tok oss en helgstur med buss fra Benirdom til Valencia i fjor november. Vi være der fra lørdag til mandag. Det kommer flere videoer fra Valencia Day 2 og Day 3.

"/>

SPANIA 2 MÅNED SIDEN

I dag er det akkurat 2 måned siden sist jeg har kommet tilbake fra Spania. Fatter ikke engang hvor fort tiden gikk mens jeg hadde koste meg nedi der og plutselig er jeg tilbake til Norge igjen. Savner varmen, kultur, strand, uteliv, folk og shopping i Spania. Jeg har tenkt så mye i de siste hvor heldig jeg er som fikk sjansen til og oppleve og bo i Spania i 3 måned. Har tenkt og reiser tilbake ditt igjen men tror ikke det blir akkurat i år fordi jeg har andre planer. Bilder fra Alicante.

BILDER FRA LEILIGHETEN I SPANIA

Etter at vi hadde ryddet og vasket etter oss tok jeg disse siste bildene av leiligheten vår. Det er veldig fælt og se på disse bildene igjen fordi jeg ikke lenger bor der og jeg savner det veldig mye.

Utenfor huset.

Takterrasse

Appelsin tre.

SISTE DAG I SPANIA

Endelig har denne dagen kommet. Dagen i dag skal jeg reiser tilbake til Norge igjen. 3 måned i Spania har gått veldig fort, og jeg har lært så mye fra arbeidsplassen. Har møtt så mange nye hyggelig folk som tok være på meg så varmt at jeg begynte og gråte i går på Vistamar. Har glemt og si at i går var siste arbeidsdagen min på Vistamar. Det var kjempe trist og slutte fra denne plassen. De har kjøpte kake til oss for avsluttning, jeg fikk også en gave fra kolege min og det var en armbånd. Kjempe fint. Jeg og Kristin vi hadde kjøpt en nydelig blomste til hele Vistamar og en sjokolede fra Valor. Bussen kommer og henter oss på Vistamar kl 16.00 og flyet reiser ikke før 18.40. Jeg er i Trondheim seinest klokke 23.00 tror jeg. Det blir så rart og ikke være i Spania lenger. Rart og våkne uten varmen og nydelig utsikten fra rommet mitt igjen. Dette vil blir min største gang opplevelser jeg skal alri glemme til jeg dør. Supert heldig jeg er som fikk den sjansen og komme hit til Spania og jobbe. Blir godt og komme hjem igjen til jul <3

HUSK SPØRSMÅLRUNDE

Husk at det er tid igjen til spørsmålrunde om dere vil stille noe spørsmål om dere ønsker det. Jeg må beklager igjen at jeg er veldig dårlig til og blogger og redigere videoer i det 2 siste måneder men når jeg kommer tilbake til Norge igjen skal jeg lover dere og få se mye forandring med bloggen min fremover. Håper dere fortsett er fast leserer og følg bloggen min videre freover. Jeg har bare 3 dager igjen i SPANIA nå, vil ikke hjem. Husk og stille masse spørsmål :D

BESØKTE AQUARIUM I VALENCIA

I Valencia besøkte vi Aquarium i Ciudad de las Artes y las Ciencias. Der har de mange forskjellige dyr. Jeg og Kristin vi glede oss og se på hai, pingvin og delfiner mest og vi fikk sett mange av dem. Da vi skulle se på haier så måtte vi sto i kjempe langt kø i over 30 minutter men det var hvert det. Vi var også på aquarium og ser på fisk og og mye mer. Jeg fikk tatt ganske mange bilder fra den dagen. Valencia er helt fantastisk, masse ting og ser på. Håper dere ha en fin dag videre.

DELFIN SHOW - VALENCIA

Hola. I dag var vi til Delfin show i Ciudad de las artes y las ciencias i Valencia. Det var helt fantastisk show og sett så mange flinke delfiner som vise hva de kan. Husker ikke hvor mange år siden sist jeg var på delfin show jeg, kanskje 10 år siden.!  Synd at showe var litt for kort men det var en super opplevelser. Åhh... jeg vil tilbake ditt igjen. Har dere vært til Delfin show før?

KVELDSTUR I VALENCIA

I går kveld gikk jeg og Kristin ut en tur til CIUDAD DE LAS ARTES Y LAS CIENCIAS, kjempe gigantisk plass i Valencia. Vi ble absolutt rett og slett redd for og være der for at de har så mange rare bygninger og veldig høyt. Hotelle våres ligger bare 5 - 10 min unna. Kjempe stort brua.I dag skal vi ditt og til Aquarium, gleder meg. Har du vært der før?

ENDELIG I VALENCIA

Nå har jeg og Kristin nettop kommet til hotellet i Valencia. Vi tok buss ( Alsa ) fra Benidorm til Valencia og bussturen tok ca 1 time og 30 min. Hotelle våres ligger bare 5 - 10 min unna Aquarium. Vi skal være i Valencia til mandag så vi har ganske endel tid til oss her i Valencia.

SPØRSMÅLSRUNDE I SPANIA

Som dere ser på overskiften står det vel alt. Jeg har tenkt og lage min første spørsmålrunde i Spania for første gang. Så det er bare og slenge masse kommenterer om alt dere lurer på. Det kan være om hvordan jeg lever i Spania eller min arbeidsplassen i Spania osv. Jeg kommer til og svar med VIDEO BLOGG til helgen eller neste uke, kommer an på når jeg har tid til det. Håper det er mange som mulig kommer med spøsrmål!

2 UKER IGJEN I SPANIA

I dag etter jobben dro jeg videre til et rolig plass atmed stranden der jeg bor i Paraiso og koste meg med solen. Nå er det ikke lenger til jeg reiser hjem tilbake til kalde Norge igjen. Jeg gruer meg skikkelig og reiser vekk fra dette fantastisk plassen og Spania selvfølgelig. Tiden gikk så fort at jeg ikke kjønner meg igjen at jeg har bodd i her i Spania i nesten 3 måneder. Kommer virkelig til og savner alt fra her og ikke minst Vistamar og leiligheten jeg bor i. Jeg kommer til og lage en SPØRSMÅLRUNDE I SPANIA  snart, om det er noe du lurte på så gjerne sett en kommentar.

MADRID DAG 1 - HOTELLROM

For 4 dager siden var jeg og typen på ferie tur til Madrid i 3 dager. Vi tok Tram fra Villajoyosa til Alicante ( 55 min ) og Renfe ( High Speed Train ) fra Alicante til Madrid         ( Atocha ) 2 timer og 30 minutter. Det var vårt første gang og sitter i en High Speed Train og det var så moro med farten, toget kjørtet kjempe rask. Vi hadde den beste hotelle i hele sentrum av Madrid, som ligger midt i byen. Hotelle heter for Vincci Capitol, 4 stjerne hotel. Vi fikk romnummer 914 og var på 9 etasjer. Vi fikk også den beste utsikten av hele Madrid. Dere kan se bilder nedover. Etter vi fikk avslappet i hotelle dro vi videre ut i byen på shopping. Jeg kommer videre og blogge mere om Madrid turen til neste innlegg, håper dere vil fortsette og følg med.

DET KONGELIGE SLOTTE I MADRID

I går gikk jeg og kjæresten en tur rundt byen og vi har plutselig ende opp til Konge slottet. Vi hadde ingen peiling om hvor vi var og hvor vi skal, men heldigvis vi var heldig og fikk sett konge slottet i Madrid for første gang. Det er så fantastisk fint her skal jeg lover dere.

CHRISTMAS TREE IN MADRID

I dag tidlig gikk vi rundt Grand Via og bakk hotelle så vi dette!!! Store juletreet forand oss. Det her kan være største juletreet jeg har sett i mitt liv. I kveld skal vi tilbake ditt for og se om jumetreet lyset, gleder meg.

SHOPPING I MADRID

I går va vi ut til Gran Via, det er masse gate butikker som ligger bare noe minutter unna hotell våres. Gran Via er lignende London / Oxford Street. De har så mange fine gamle bygninger og om kvelden så lyser det, helt utrolig nydelig. Elsker Madrid allerede!!! Dere må hit engang i livet ;)

ENDELIG I MADRID MED KJÆRESTEN

Nå har vi endelig kommet til Madrid. Vi er på Vincci Hotels midt i sentrum. Det er litt kaldt her men blir deilig og bruker store genser og lange bukse igjen. Nå skal vi ut og shoppe.

Restaurant i Villajoyosa

Kommer snart

OUTFIT - SPANIA

Genser - H&M. Shirt - Pull&Bear. Bukse - Pull&Bear. Converse - Urban.

BIRTHDAY PARTY

I kveld var vi invitert til stor bursdag feiring med kolleger fra Vistamar.

Det er over 6-7 personen som har bursdag i November så vi har ordnet en stor feiring til alle som har bursdag. Det var ca. 20 som var der i kveld. Vi feiret bursdagfest på hytta til en kollega. Hun har den supert fint hytte med ute basseng og meget stort hus. Det var kjempe fint opplevelsen og være med til denne feiring og sammen med kolleger mlne.

IS PÅ TUR - CALPE

Det er ikke ofte jeg spist is ute, men her i Spania spist jeg veldig ofte.  Det er så herlig. Bilder ble tatt fra Calpe i Spania.

SHOPPING MED KRISTIN

I dag var jeg og Kristin til La Marina i Benidorm på shopping tur. Vi var på en butikk som hete Casa Shop og der selger de masse av jule pynta. Allerede likzm!! Det var så mange ting som jeg vil kjøpe og ta med tilbake til Norge.

TUR TIL CALPE

I dag var vi på tur til Calpe med jobben. Det tar ca. 45 min fra Villajoyosa til Calpe med buss. I dag var det en del vind og litt kaldt så jeg hadde på meg en genser. Jeg bare elsker Calpe uansett jeg har vært her bare en gang. jeg og flere brukeren gikk en tur til strandpromenaden og tok noe bilder med fantastisk utsikten. Har du vært til Calpe før?

JEG KAN OG LAGE MAT I SPANIA

Mange som lurte på om når jeg bor her i Spania så lenge kan jeg og lage meg mat? Svaret er ja, selvfølgelig kan jeg det. Det er jo ikke noe vanskelig og leve her i Spania når de har dobbelt så mye og velge ( matvarer ) enn i Norge. Jeg pleier og handle inn matvarer ca. 1 til 2 ganger i uken og det holder til ca over 1 uke. Det er så vanskelig og finne en asiatisk butikk her i Villajoyosa så jeg ende og ta en tur til Benidorm for og hadler inn matvarer. Hvilken mat pleier jeg og laget? Det er jo forskjellige. Jeg bor jo med 3 norske venninner her i huset og det er bare jeg som er helt annelerdes fra andre. Det jeg mener var at jeg liker mat som ikke noen av de liker å spiser eller tørr og ser på engang. Jeg kan gi dere noe hint som foreksempel; Lever ( ikke leverpostei ) Men lever, blekksprut liker jeg kjempe godt osv. Alt jeg spiser må alltid ha ris på, klarer aldri og leve uten ris. Asian vettu.! Her har jeg bilder av maten som jeg har laget. Som dere ser liker jeg og pyntet maten, må jo ha det koselig og maten må jo ser bra ut.

STRANDPROMENADEN - SPANIA

HALLOWEEN 2014

Bilder fra HALLOWEEN 2014 i Benidorm.

HALLOWEEN KOSTYME 2014

Dette er min Halloween kostyme i år. Jeg kjøpte kostyme fra kinesisk butikk i byen. Det var så vanskelig og finne min perfekte halloween kostyme, så jeg endte opp med denne kjedelig hvit t-shorte med hvit bukse. Deretter malt jeg rødt farge hele kostyme. Det tok ikke så langt tid i det hele tatt til jeg får det til som dette, men det kreves mye og tenke på hvordan jeg skal gjøre til at det skal blir så skummelt som mulig. Men jeg fikk det til likevel. Det var så ekkelt og ha( Blod ) rødt farge i trynet mitt, og syntes absolutt ekkelt og ha dem på etter 2-3 tmer.. Men jeg lever !!  Mange som lurte faktisk på hva jeg er... som dere ser har jeg blod i hele kroppen og flere bite merke. JA!! jeg ble bitt av Zombie så jeg er en ZOMBIE. Vi var på Halloween Party hjemme til en kolega fra 20.00 til kl 2 også gikk vi videre til Benidorm og fester.!! Det var så kult på engelsk gata i Benidorm fordi det er sinnsykt mange som kled seg ut og ikke bare oss!!!! Klubben var pyntet med halloween pynt.. ahh for en fantastisk kveld! Jeg tror det er min beste Halloween som jeg har vært med i hele mitt liv.  Hva har dere gjort i Halloween?

OPPLEVE BENIDORM PÅ DAGTID

I dag har kristin og jeg vært en tur til Benidorm på dagtid og lette etter Halloween Kostymer til i morgen, men det endte med at vi for så oss rundt i Benidorm. Vi startet fra ene siden av strandpromenaden i Benidorm og gikk til andre enden av Benidorm sin strandpromenade. Det var veldig fint tur og oppleve benidorm på dagtid og ikke bare på kveld / natt.